חיפוש עבודה יכול להיות תהליך מאתגר ומתיש, אך עם תכנון נכון, ותשומת לב נכונה לפרטים, אפשר להפוך אותו להרבה יותר אפקטיבי. קבלו מדריך קצר שיעזור לכם לעשות קצת סדר בראש.
תהליך חיפוש עבודה – מאיפה להתחיל?
ראשית כל , לפני שאתם ניגשים וצוללים פנימה לתהליך של חיפוש עבודה, חשבו והתמקדו בצרכים, כישורים ויכולות שלכם למציאת עבודה, כך שתוכלו להבין לעומק, במה להתמקד ובמה לא.
תשאלו את עצמכם שאלות מהותיות כגון- מהם הכישורים שלכם, מהם נקודות החוזקה והחולשה שאתם מביאים למקום עבודה, אילו מיומנויות מעשיות הצלחתם לצבור עד כה, מה עליכם לשפר, איזה סוגי תפקידים יתאימו לכם יותר ואילו פחות, ואולי השאלה החשובה ביותר – אילו ערכים ותרבות אתם מחפשים במקום עבודה.
1. הגדרת מטרות
לפני שמתחילים לשלוח קורות חיים, הקדישו זמן להבין מה אתם מחפשים. שאלו את עצמכם:
- מהי סביבת העבודה המועדפת עליי (חברה גדולה, סטארטאפ, עבודה מרחוק וכו')?
- באילו תחומים אני מעוניין לעבוד?
- אילו סוגי משרות מתאימים לכישורים שלי?
2. שדרוג קורות החיים
- עדכנו את קורות החיים כך שיכללו את כל הניסיון הרלוונטי שלכם.
- התאימו את המסמך לכל משרה (לדוגמה: הדגישו כישורים מסוימים לפי דרישות התפקיד).
- שמרו על עיצוב נקי וקריא.
3. שימוש בפלטפורמות לחיפוש עבודה
התחילו להשתמש באתרי דרושים הפופולרים ביותר לחיפוש עבודה כמו : AllJobs, JobMaster או LinkedIn.
לינקדאין זאת רשת חברתית גדולה ולעיתים קצת מסובכת למי שלא מכיר את הדרכים היעילות ביותר להשתמש בה. לשם כך, בחרנו להתמקד ברשת החברתית הזאת ולפרט לכם.