כשמדובר ברווחת עובדים, אנחנו נוטים לחשוב קודם על דברים גדולים כמו שכר, תנאים, איזון בית-עבודה. אבל לפעמים, דווקא הדברים הקטנים, כמו הבחירה בחטיף שנמצא על שולחן המטבחון, יכולים לעשות את ההבדל.
ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) מדווח לא מעט על ההשפעה בין האוכל לבין תפוקת העבודה של העובדים. תזונה לא נכונה של עובדים במקום העבודה שלהם, יכולה לגרום לבעיות בריאות (אומנם לא בטווח קצר), כמו עודף משקל והשמנה המשפיעים ישירות על המצב רוח וכתוצאה על איכות וכמות העבודה.
טיפ מספר אחד, הוא השקעה כספית בחטיפים בריאים, שאינה צריכה להיות יקרה בהכרח. במקום לקנות חטיפים עתירי קלוריות, סוכר, שומן ומלח. ניתן לקנות ירקות, פירות, אגוזים (כמובן לאחר בירור כי אף אחד מהעובדים לא אלרגי כדי לא לסכן), גרנולה, מוצרי חלב וכו. כדי לפנות לתזונאי להרכבת רשימה יותר ממוקדת, בהתאם לאופי העבודה (שעות, עבודה פיזית או ישיבה וכו).
מעסיקים רבים מסתכלים על כך כהוצאה כספית שעדיף לצמצם אותה, אך ההפך הוא הנכון.
ההשקעה תחזיר את עצמה כאשר העובדים יקחו פחות ימי מחלה, יהיו עם מצב רוח הרבה יותר בריא, שלא לדבר על פחות תאונות עבודה.
טיפ נוסף, הוא הרחקת עמדת החטיפים מהעובד. בהנחה ואתם (או העובדים שלכם) לא מוכנים לוותר על הנישנוש הטעים והלא בריא, ולפעמים זה באמת חשוב, אפשר להרחיק פיזית את החטיפים מהעובדים.
מחקר שנערך בגוגל בשנת 2016, מדדו את צריכת החטיפים כשהחטיפים היו ממוקמים קרוב יותר או רחוק יותר מתחנת המשקאות, או מהכיסא הפיזי של העובד. נמצא כי מרחק משפיע על הרצון, הכח והמוטיבציה ללכת ולקחת חטיף או משקה ממותק. ואם מה שיש לכם הוא מטבח, נסו לשים את החטיפים הכי גבוה שאפשר במדפים 😉
ולסיכום, ולא פחות חשוב, השקעה בתזונה של העובד מראה לו על היחס שלכם כלפיו.
אל תבינו לא נכון, גם לקנות גלידות מראה על ההשקעה שלכם והיא מוערכת (בהנחה וכל השאר גם תקין 🙂
אבל בעידן שבו כל חברה מחפשת דרכים לבדל את עצמה כ"מעסיק מועדף", הבחירות הקטנות היומיומיות הן אלה שנחרטות בזיכרון. חטיף נכון בזמן הנכון יכול להפוך לעוד נדבך בתרבות הארגונית, ולהשפיע על שביעות הרצון, הלויאליות ואפילו על התפוקה.